A forgalom kiszorítása a belvárosi területekről Bécsben alaposan átgondolt fejlesztési munka után következett be. Nem előtte.
„A szándék tehát jó. Az ördög – ahogy az lenni szokott – a megvalósítás mögül kacsint. Kifejezetten jó ötletnek tartom a belvárosi kerületek forgalomcsillapítását. (És még számtalan egyéb ötletem lenne a budapesti Belváros lassan bulinegyeddé és airbnb-vé züllésének visszafordítására.) Bécsben 1990-re – ezt szeretném hangsúlyossá tenni: harminc éve – befejeződött valamennyi belső kerületben az utcák egyirányúsítása – ezek jelentős részében már akkor az ellenkező irányú kerékpárforgalom engedélyezésével –, ezáltal az átmenőforgalom kiszorítása.
Igen ám, de ekkorra már több – igaz, nem ingyenes – P+R parkolóház is állt metrócsatlakozással a fontos városkapukban. A bécsi tömegközlekedés 1986 óta a Keleti Tarifaközösség (Verkehrsbund Ost-Region) tagja, így ugyanazzal a bécsi villamosjeggyel lehet egységesített menetrend szerint Bécsben, Burgenlandban és Alsóausztriában is – a bécsi zóna területén – utazni villamossal, busszal, metrón, vasúton, távolsági buszon. A parkolási zónák 1975-ben kerültek kialakításra, és a VOR létrehozása, tehát 1986 óta kell fizetni Bécsben a parkolásért.
Bécsben az átmenő közlekedést – körgyűrű helyett – az 1978-ra megépített A23-as Südost-tangente szolgálja ki. Jelenleg csak a várossal szerződésben lévő szolgáltatók 7.946 P+R parkolóhelyet kínálnak a metróvonalak végállomásainál. Azon metróvonalakra való csatlakozási lehetőséggel, amelyek hossza már 1990-ben elérte a budapesti metróhálózat hosszát, azóta pedig ennek több, mint duplájára nőtt. Összehasonlításképpen: Budapesten a mai napon összesen 3.311 P+R parkolóhelyet üzemeltet a Budapest Közút (nyilván a számításból kihagytam a Margit-szigeten és a Rákóczi téren lévő mintegy négyszáz, a városon átmenő forgalom szempontjából nem releváns parkolót), melyek egy részéhez nincs metrókapcsolat. Cserébe zömük ingyenes.
Az utcák egyirányúsítása, a forgalom kiszorítása a belvárosi/belvárosias területekről Bécsben tehát egy nagyon komoly, rengeteg forrást felemésztő, alaposan átgondolt fejlesztési munka után következett be. Nem előtte.”