Budapest mindenkié?

2020. augusztus 30. 07:24

A forgalom kiszorítása a belvárosi területekről Bécsben alaposan átgondolt fejlesztési munka után következett be. Nem előtte.

2020. augusztus 30. 07:24
Kőrösi Koppány
Vasarnap.hu

„A szándék tehát jó. Az ördög – ahogy az lenni szokott – a megvalósítás mögül kacsint. Kifejezetten jó ötletnek tartom a belvárosi kerületek forgalomcsillapítását. (És még számtalan egyéb ötletem lenne a budapesti Belváros lassan bulinegyeddé és airbnb-vé züllésének visszafordítására.) Bécsben 1990-re – ezt szeretném hangsúlyossá tenni: harminc éve – befejeződött valamennyi belső kerületben az utcák egyirányúsítása – ezek jelentős részében már akkor az ellenkező irányú kerékpárforgalom engedélyezésével –, ezáltal az átmenőforgalom kiszorítása.

Igen ám, de ekkorra már több – igaz, nem ingyenes – P+R parkolóház is állt metrócsatlakozással a fontos városkapukban. A bécsi tömegközlekedés 1986 óta a Keleti Tarifaközösség (Verkehrsbund Ost-Region) tagja, így ugyanazzal a bécsi villamosjeggyel lehet egységesített menetrend szerint Bécsben, Burgenlandban és Alsóausztriában is – a bécsi zóna területén – utazni villamossal, busszal, metrón, vasúton, távolsági buszon. A parkolási zónák 1975-ben kerültek kialakításra, és a VOR létrehozása, tehát 1986 óta kell fizetni Bécsben a parkolásért.

Bécsben az átmenő közlekedést – körgyűrű helyett – az 1978-ra megépített A23-as Südost-tangente szolgálja ki. Jelenleg csak a várossal szerződésben lévő szolgáltatók 7.946 P+R parkolóhelyet kínálnak a metróvonalak végállomásainál. Azon metróvonalakra való csatlakozási lehetőséggel, amelyek hossza már 1990-ben elérte a budapesti metróhálózat hosszát, azóta pedig ennek több, mint duplájára nőtt. Összehasonlításképpen: Budapesten a mai napon összesen 3.311 P+R parkolóhelyet üzemeltet a Budapest Közút (nyilván a számításból kihagytam a Margit-szigeten és a Rákóczi téren lévő mintegy négyszáz, a városon átmenő forgalom szempontjából nem releváns parkolót), melyek egy részéhez nincs metrókapcsolat. Cserébe zömük ingyenes.

Az utcák egyirányúsítása, a forgalom kiszorítása a belvárosi/belvárosias területekről Bécsben tehát egy nagyon komoly, rengeteg forrást felemésztő, alaposan átgondolt fejlesztési munka után következett be. Nem előtte.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 49 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kurbitalis
2020. augusztus 31. 08:57
https://www.peticiok.com/signatures.php?tunnus=tiltakozzunk_gyurcsany_ferenc_fenyegetese_ellen&page_number=3175&num_rows=10 ÍRJÁTOK ALÁ! ADJÁTOK TOVÁBB! MINDENKI HOZZON 100 EMBERT! A LIBERÁLFASISZTA GYURCSÁNYI ÉS HORDÁJA RÁKOSI-DIKTATÚRÁRA KÉSZÜL.
Hunyadi Mátyás
2020. augusztus 30. 15:31
Budapest nem mindenkié. Budapest azoké akik itt laknak, dolgoznak, adót fizetnek, az együttélési szabályokat betartják, stb. Ezeké Budapest. Nem a szaros csavargóké. Nem a bűnöző bandáké. Nem azoké akik semmilyen szabályt nem követnek, stbstb. Egyáltalán nem "mindenkié". Romboló elképzelés!
szemlelo
2020. augusztus 30. 10:04
Nem csak P+R parkolóra van szükség. Arra is, hogy az otthagyott autókat ne lopják el. Hiszen aki otthagyja, nagy eséllyel nem jön vissza 8 órán belül.
matyi lúdas
2020. augusztus 30. 10:00
https://i.imgur.com/zdMtnSv.jpg
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!